Marshmello rozbił bank… na YouTube. Kosmiczne statystyki!
Tak, tutaj można było się spodziewać sukcesu, ale nie aż takiego! Mówię o internetowym koncercie Marshmello, który zaprezentował swoją twórczość w niezwykle popularnej grze o nazwie Fortnite. Firma Epic Games, twórcy tej darmowej gry z gatunku battle royal, postanowili zatrudnić do współpracy znanego producenta z hełmem w kształcie pianki. Podobna grupa odbiorców gwarantowała zainteresowanie, ale to co się zdarzyło na kanale Marshmello na YouTube jest wręcz niesamowite. Zajrzyjmy do statystyk, aby wreszcie osadzić moje zapowiedzi w liczbach…
Najpierw trzeba poznać średnie zainteresowanie Marshmello na YouTube, aby mieć punkt odniesienia. W styczniu, jego kanał generował dzienne statystyki rzędu:
- 37 000 nowych subskrypcji dziennie
- 7,8 miliona odsłon dziennie
Dnia 2 lutego odbył się omawiany koncert Marshmello w grze Fortnite, no i się zaczęło! Na następny dzień, czyli 3 lutego, Marshmello zanotował 699 000 nowych subskrypcji, co oznacza wzrost o 1800% z poprzednich 37 000 subów dziennie. Jak się zapewne domyślacie, miało to przełożenie na wyświetlenia, bo i te poszły pionowo w górę. W tym samym czasie, “człowiek pianka” uzyskał 42,8 miliona odsłon. Tutaj wzrost wyniósł 500%, bo średnia za styczeń wynosi 7,8 miliona. Najlepiej to zobrazować w postaci wykresu opublikowanego na LinkedIn:
fioletowy – dzienne wyświetlenia na YouTube, żółty – dzienna ilość nowych subskrypcji
Warto tutaj również dodać, że wirtualny koncert Marshmello śledziło, aż 10 milionów osób. O jego występie pisały największe portale związane z grami, a to przełożyło się na reklamę i możliwość dotarcia do nowych odbiorców. Jeśli jeszcze nie widzieliście, to tutaj jest zapis z omawianego seta, który na ten moment ma ponad 21 milionów odsłon.
Źródło: linkedin.com