SoundCloud stanie się płatnym serwisem?
Przemysł muzyczny nieustannie ewoluuje. Za sprawą popularności i łatwego dostępu do Internetu, bezpośrednia sprzedaż płyt zeszła na dalszy plan. Niegdyś, aby posłuchać ulubionego utworu musieliśmy iść do sklepu i kupić krążek, albo czekać, aż będzie zagrany w radiu. Teraz wygląda to zupełnie inaczej. Pierwszym etapem była sprzedaż internetowa poprzez serwisy, jak BeatPort czy iTunes, a następnie dotarliśmy do aktualnie najpopularniejszego rozwiązania, czyli streamingu muzyki. Tutaj można wymienić takie marki, jak Spotify czy YouTube, gdzie w dowolnym momencie możemy przesłuchać naszą ulubioną piosenkę.
O ile dla użytkownika jest wygodne i darmowe rozwiązanie, o tyle nie do końca leży to w interesie największych wytwórni muzycznych. Dostrzegły one potencjał i przyszłość dostępu do muzyki i postanowiły zmonetyzować ten system. Rewolucja nie ominęła SoundCloud, które spotkało się z całą falą pozwów ze strony labeli, jak i artystów. Można powiedzieć, że właściciele mieli dwa wyjścia, albo zamknąć interes, albo dogadać się z którymś z koncernów muzycznych. Oczywiście wybrali bramkę numer dwa i połączyli siły z Universal Music.
Wychodzi na to, że jednym z warunków współpracy jest wprowadzenie płatnej subskrypcji. Robocza nazwa tego systemu, to “subscription-based 1.0”. Ma on zostać wprowadzony jeszcze w tym roku, a pierwsza wersja ma być gotowa już w lipcu. Łatwo się domyśleć, że jest to kluczowy element współpracy SoundCloud z Universal Music, więc śmiało można założyć, że terminy zostaną dotrzymane.
Źródło: digitalmusicnews.com