Tom Swoon – Wywiad dla DJ Mag na temat produkcji remixów

23 Gru 2015

tom-swoon-main

Wczoraj, na łamach znanego serwisu DJ Mag, ukazał się wywiad z Tomem Swoonem. Jak widać, 46 miejsce w plebiscycie DJ Mag TOP 100 DJs przyciąga zasłużoną uwagę mediów. Rozmowa skupia się wokół remixów Polaka, które wykonał dla takich gwiazd, jak m.in. Linkin Park czy Dido. Prosiliście o przetłumaczenie tego wywiadu, więc oto jest! Oryginalny tekst znajdziecie na djmag.com.

Cześć Tom, czy możesz nam przedstawić artystów, dla których wykonałeś remixy?

To wielki zaszczy zostać poproszonym o wykonanie remixu dla kogoś, kogo podziwiałem już jako początkujący artysta. Póki co, miałem przyjemność wykonać remixy dla wielkich gwiazd, jak Linkin Park, Leona Lewis, Kelly Clarkson, Dido, Owl City i Steve Aoki. To niesamowite uczucie być częścią czegoś, co zostało stworzone przez takie legendy!

Jak myślisz, dlaczego w tak stosunkowo krótkim czasie, zdobyłeś tak duży szacunek, aby wykonać te remixy?

Ciężko być tu obiektywny, ale myślę, że zdobycie uznania od fanów oryginalnego utworu, którzy nie interesują się EDM, to najlepsza nagroda dla producenta. Chciałbym podziękować artystom, którzy dali mi szansę.

Gdybyś mógł wykonać remix dowolnego utworu lub artysty, to kogo byś wybrał?

Chciałbym wykonać remix dla Lany Del Rey! Mam nadzieję, że to czyta…

Czy uważasz, że w dzisiejszych czasach ludziom łatwiej jest wykonać remixy? W internecie jest wiele konkursów, materiałów i accapelli.

Zdecydowanie. Dla mnie, przełomowym momentem było wystartowanie w konkursie na remix utworu “Your Mistake” Melanie C. Płyta i list z gratulacjami były pierwszymi rzeczami jakie wygrałem będąc początkującym producentem. Dało mi to niesamowitą dawkę motywacji do dalszej produkcji.

Jak przygotowujesz się do wykonania nowego remixu? Od czego zaczynasz?

Moją bazą jest progresja akordów i główny motyw. Gdy jestem zadowolony z połączenia tych dwóch rzeczy, reszta po prostu trafia na swoje miejsce, kawałek po kawałku.

Z jakiego oprogramowania korzystasz?

Produkuję w FL Studio 12, ale w trasie pracuję również na Logicu. Moim ulubionym narzędziem przy wykonywaniu remixów jest Fruity Slicer. Wycinam wokal i inne fragmenty w prawie każdym remixie.

Czy w ten sposób wykonujesz każdy jeden remix? Czy powiedziałbyś, że masz swego rodzaju schemat?

Każdy remix zaczynam w ten sam sposób, co każdą inną produkcję, eksperymentuję z wokalem i pianinem, szukam melodii, która się zgrywa. Rzecz w tym, że nigdy nie korzystam ze starego projektu, jako bazy do wykonania czegoś nowego. Zaczynam od samego początku.

W jaki sposób pochodzisz do remixowania utworów, które są z totalnie różnych gatunków, jak na przykład Pop?

To zależy od konkretnego utworu, bo czasami czasami pracuję na piosenkami Pop, tak jakby nadal były do tańczenia, utrzymuję moje 128 BPM! W ten sposób pracowałem nad remixem “No Freedom” Dido. Ale czasami decyduję się na spróbowanie czegoś nowego, z innym tempem i nastrojem – tak jak wtedy kiedy remixowałem “Thunder” Leony Lewis i “Invincible” Kelly Clarkson.

Jakich rad udzieliłbyś początkującym producentom, którzy chcieliby zająć się remixowaniem?

Spróbuj czegoś nowego, zapomnij o strukturze oryginalnego nagrania i podejdź do tego jakbyś pracował nad własnym utworem. Sprawdź również w materiałach, czy jakiś inny element oprócz wokalu, nie uzupełniłby Twojej interpretacji.

O autorze

Avatar autora
Tomasz Bagiński administrator

Miłośnik muzyki elektronicznej, który dzieli się swoją pasją z innymi ludźmi. Pomysłodawca, założyciel oraz właściciel marki Essential Music.