TOP 3 Firmy, które inwestują najwięcej w EDM
Elektroniczna muzyka z każdym rokiem, a nawet każdym dniem rośnie w siłę. Coraz więcej producentów, coraz więcej festiwali i tym samym coraz więcej fanów tej kultury. W obecnym świecie nic nie jest w stanie się rozwijać bez zastrzyku gotówki. Jednak w przypadku tak wielkich przedsięwzięć trzeba znacznie większych nakładów finansowych. Rodzi się więc pytanie, kto najwięcej inwestuje w EDM? Z odpowiedzią przychodzi infografika na której podane są trzy konkretne firmy.
Jak widać najwięcej inwestuje amerykański browar Anheuser-Busch i jest to kwota powyżej 35 milionów $. Odpowiadają między innymi za dostarczanie napojów na Electric Daisy Carnival i SFX. Oprócz tego mają umowy ze Steve Aoki, Diplo i Tiesto. Na drugim miejscu znalazła się znana również u nas marka 7UP. Na Ultra Music Festival pojawiła się scena tej marki, dzięki niej doszło też do collabu Tiesto i Martina Garrixa “The Only Way Is Up”. Sponsorują również Pete Tong’s Evolution. Ostatnie, trzecie miejsce należy do sieci komórkowej T-Mobile. Aktualnie mają umowy z Zeddem i Above&Beyond oraz inwestują w SFX i Life in Color (o ile dobrze pamiętam, to sponsorowali również relację z Coachella Festival).
Jak widać są to niemałe kwoty jednak porównując je do inwestycji sławnych marek w np. piłkę nożną, to są one śmiesznie małe. Trzeba jednak wziąć pod uwagę stopniowy rozwój EDM oraz to, że prawdziwy rozkwit tej kultury dopiero nadejdzie. Myślę, że w następnych tego typu zestawieniach będziemy mówić o co najmniej dwa razy większych kwotach.
Źródło: billboard.com