Topowe wytwórnie generują 1 mln $ na godzinę. Artyści dostają grosze!
Zgodnie z najnowszymi informacjami, topowe wytwórnie muzyczne zarabiają łącznie 1 mln $ na godzinę i to z samego streamingu! Raport dotyczy roku 2019, w którym to trójka największy labeli, czyli Sony Music Group, Universal Music Group oraz Warner Music Group, każdego dnia wygenerowała średnio 22,9 mln $. Biorąc pod uwagę, że artyści zarabiają grosze (dosłownie!) za każde odtworzenie, rozbieżność pomiędzy zarobkami wytwórni i artystów dzieli przepaść. Jak wyglądają konkretne liczby?
Streaming muzyki, to istna żyła złota
MBW Review przygotowało podsumowanie roku 2019 w kontekście zarobków topowych wytwórni muzycznych, którymi są Sony, Universal i Warner Music Group. Największą uwagę przykuwa kwota wygenerowana ze streamingu muzyki, które oferują znane platformy, jak m.in. Spotify czy Apple Music. W 2019 roku, wymienione wyżej labele wygenerowały łącznie średnio 22,9 mln $ w ciągu każdych 24 godzin. To oznacza 953 tys. $ w ciągu każdej godziny!
ZOBACZ WIĘCEJ
Streaming przejął rynek muzyczny. A co z vinylami?
Jeszcze lepiej wypada ostatni kwartał 2019, kiedy to Sony, Warner i Universal łącznie wygenerowały ze streamingu 2,26 miliarda $. To oznacza 24,8 mln $ dziennie, a tym samym 1,03 mln $ na godzinę.
Mimo wszystko, przed rekinami branży muzycznej stoi nie lada wyzwanie. Liczby te robią wrażenie, ale tendencja zarobków jest spadkowa. Co prawda, wytwórnie wygenerowały w 2019 roku o 1,43 miliarda $ więcej ze streamingu niż w roku 2018, ale to mniej niż w porównaniu do 2018-2017, kiedy to wzrost wynosił 1,62 miliarda $.
Warto zaznaczyć, że w 2017 roku Warner Music Group kupiło znaną nam wytwórnię Spinnin’ Records, a tym samym jej wszystkie sub-labele prowadzone przez gwiazdy EDM.
ZOBACZ WIĘCEJ
SoundCloud podnosi się z kolan. Rosnąca potęga streamingu muzyki?
A ile artyści zarabiają na streamingu?
Biorąc pod uwagę te wszystkie wielkie liczby, a także fakt, że streaming jest teraz jednym z najważniejszych źródeł generujących pieniądze, warto spojrzeć na sytuację artystów. Tak się składa, że uśredniając wyniki, artyści zarabiają za każde odtworzenie utworu około 0,003 $ na Spotify i 0,012 $ na Apple Music. Oczywiście w grę wchodzi wiele zmiennych, które mogą nieco wpływać na zarobki, jak np. lokalizacja słuchaczy.
Zarobki artystów i liczby, które generują największe labele dzieli dosłownie przepaść. Nic więc dziwnego, że wielu z nich traktuje sprzedaż czy też streaming utworów jedynie, jako reklamę koncertów, z których głównie zarabiają.
Źródło: https://www.musicbusinessworldwide.com